Sjukhuset Igen :(

Ja, det är därför jag inte har skrivit här på ett tag..
Det har varit rätt jobbigt :(
Men i Fre 6/2 var vi på SÖS för att besöka Isaacs läkare kl 8:30. Men så blev det ju inte, vi kom 30 min försent, eftersom Isaac kräktes när vi hade kommit en bit på vägen, de var bara vända hemåt å byta kläder...
Men vi kom dit vid 9 tiden, då såg hon att Isaac inte mådde bra :( Så hon ringde runt till olika avd, med de flesta var upptagna, så ringer avd 70 och säger att dom har ett ledigt rum. Vi fick ett rum precis granne med "Akut rummet" Vi stannade där ett tag. Jag hade smsat med Jessica, och hon var på väg över för att hälsa på oss, men tyvärr DOG mitt mobilbatteri *JÄVLA SKIT* tänkte jag då, men jag gick ut till Entrén iaf för å se vart hon tog vägen.. men hon kom inte, Då gick jag tillbaka till rummet, å frågade Simon om inte jag kunde få låna hans mobil, alltså jag satte in mitt sim-kort i hans. då ringer Jessica, å säger att hon sitter i Entrén.. hhaaa, -Jag kommer på en gång! Sa jag.. Hon hade sin lilla son Billy med sig... åh så gudomligt söt. Jag fick hålla i guldklimpen.. åh.. Det var underbart att hålla i en 2 månaders bebis.. Nu längtar jag efter en till bara för det... FAN vad jobbigt!!!!!  Men iaf.
Runt 7 tiden åkte hon hem, för hennes kille hämtade henne,
Då vart jag ensam med min lilla "plutt"  det kändes bra, för han var uppe på benen å sprang, man kunde itne tro att han var sjuk.. Men eftersom skökterskan sa att vi skulle få åka hem när han hade fått i sej medicinen å ätit bra.... MEN..... Sen kommer sköterskan in å säger att hon har pratat med Isaacs doktor... EEhh.. Hon sa precis det jag tänkte.... Isaac skulle få vara kvar över natten för OBSERV.  för det kan hända att hans feber siger... Så jag höll bara med sköterskan, eftersom de är det ända rätta, för om han skulle få kramp, så är han ju ändå på sjukhuset :) och mkt riktigt.... kl 1 kom natten in å skulle kolla tempen, 37.8. Runt kl 01:45 vaknade jag till, och de gjorde Simon också, Det visade sig att Isaac huttrade, vi tog tempen på honom WOW 39.9 Jag ringde på kl, Natten kom, jag sa att Isaac har 40 grader, oj vad fort febern steg, sa hon. ja det brukar vara så när han har en infektion i kroppen, jag sa det att han kommer börja krampa när som helst, hon sa att hon skulle hämta "Diazepam" och en doktor.. Han började rycka lite i ansiktet först, vi väntade en liten stund, innan vi gav honom Diazepamen, den släppte inte........... Då gav hon en till.... Den släppte inte då heller.. Då kom doktorn in..... Då sa jag att Midazolam kanske borde ges, han krampade fortfarande..........
Då var de bara att flytta till grannrummet, dom skulle ta en massa prover, men de gick inte att få tag i hans vener... Dom sprack bara. :( men då hittade en läkare en fin ven i halsen, där fick kanylen/infarten sitta... Usch!
han krampade ca i 1 timma och 50 min. lååååååååååååååååångt å jobbigt..
Sen tog dom upp honom till IVA. där fick han ligga till kl 13 på lördag EM. Sen fick vi komma tillbaka till avd 70!..
Efter det var allt lungt, vi fick åka hem på Månda EM.
Så skönt att få komma hem å duscha av sig.... även fast jag ducha på sjukan, men de är ändå skönt å duchsa hemma!!
aja nog om det...

Idag är  det Alla HJÄRTANS dag!!!!
Skriver mera senare.. Vet inte hur många dagar jag har hållt på med detta inlägg.... HAHA!!  Men nu ska DET bli publicerat!!!!! SE YOU!! ha en jätte fin dag !!! kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback