Dålig på att...

uppdatera.. Så är det när jag mest sitter på Fejsbok (= Facebook) men jag skriver hur jag vill... !!

Dessutom, kan jag inte skriva så mkt blogg just nu eftersom jag pluggar också, men jag slänger in ett litet dystert inlägg ifall ngn råkar titta förbi... *trevligt i så fall*


idag är det underbart väder... SOLEN skiiiiiiiner och jag äääääääälskar det!!!! Har varit ute på promenad med Isaac efter förskolan. Gick bara i tunika och leggins.. Yaaay vad skööönt det var...

Har nu hört av mig till F-kassan ang Isaacs vårdbidrag..

Hur mkt vård kräver han egentligen??
Svar:
Oj, otroligt mkt, du kan inte ha ett eget liv, utan anpassa det efter honom, var bakom honom hela tiden ifall han skulle ramla. Medicineras 3ggr/dag, men det verkar inte hjälpa i dagsläget. *frustrerande* han får ca 50 anfall/dag. Nu verkar de ha gått ned en smula till ca 30anfall/dag.. Hoppas de kan gå ned till ännu mer.. :) Men vill inte hoppas på för mkt =O(( Blir bara besviken i slutändan ändå...

Vad är det som han inte kan, som andra barn i hans ålder kan?
Svar:
Han fyller snart 4 år: och kan inte klä på sig, äta, själv, han vill inte gå på toa/potta (oavsett om jag FÖRSÖKER lära honom det) :( Väldigt tråkigt måste jag säga. Jag TVINGAR inte MITT barn att GÅ på toa... Har resurs på förskolan. 
Klädra i klätterstälningar, gunga (måste ha uppsikt hela tiden) BADA kan han inte heller göra, med tanke på sin EP, får han ett anfall kan han drunkna och dö...
Du måste hela tiden vara på din vakt. Han har städigt hjälm, som han förövrigt svettas i otroligt mkt... (Stackars barn) vilket kan leda till feber som leder till kramp... USCH..

Merkostnader?
Ja, medicinen kostar, nya kläder kostar då han ramlar och slår sig...
Medlemsakpet i Epilepsiförbundet...
Isaac mat kostar en hel del...
In och ut på sjukhus nästintill varje månad... =O(((

Ja det är bara en LITEN del hur vårt liv ser ut.


Ett annat problem som jag har fått.... Vår lilla Inneboende!!! Rymmer ifrån sysselsättningar här i hemmet, han kan INTE hjälpa till för 5 öre. *TRÖTT* jag behöver PLUGGA!!!!!!
Simon jobbar, brodern e ledig varje tisdag.... Men vad gör han ??? INTE ETT DUGG !!!!!! Kan inte hjälpa till med disk, tvätt, städning, handling av mat, betala hyra... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHhhhhhh !!!!!!
Hans beteende är inte ACCEPTABELT!!!

Tack för mig !

 -OVER AND OUT-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback