Koptisk - Ortodox Dop

Här kommer lite bilder ifrån Isaacs Dop, tyvärr fotade jag inte när han var I vattnet. Var UPPTAGEN med annat ,men fotate dopfunten efteråt.

Bilder :

Utanför Kyrkan
Korset utanför kyrkan.....


 
Inuti kyrkan
Här står prästen och hans medhjälpare. Bakom skynket finns guds vatten och bröd
som man ska få äta sen ;)

Dopfunten
Här doppade vi kroppen. Jag först och Isaac sen. <3 Anledningen till att vattnet ser grönt ut är
för att det är speciella oljor i .... :)



Ny döpt "David - Isaac " Som han blev döpt till då han var 8 månader i
Svenska Kyrkan  !!

Det var jätte härligt! Man skulle ha VITA kläder efteråt. Jag var inte direkt förtjust i det, men brydde mig inte så mkt,
folk i kyrkan grattade mig och Isaac. och alla vr jätte glada.
Jag är mkt glad över att jag kan arabiska språket.
och eftersom Simon kommer ifrån Egypten tycker jag att Isaac också ska lära sig arabiska.

OVER AND OUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback